کد خبر: 1229794
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

جوان آنلاین: جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا با پیشنهاد رقیب انتخاباتی‌اش مبنی بر انجام مناظرات ریاست‌جمهوری بیشتر مخالفت کرد؛ مناظره‌هایی که به نظر می‌رسد ترامپ برای ضربه زدن به رقیب برگ‌های برنده بیشتری در اختیار دارد. 
درحالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا تلاش می‌کند با برگزاری مناظره‌های بیشتر در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری رقیب دموکرات خود را بی‌کفایت معرفی کرده و نظر افکارعمومی را به خود جلب کند، بایدن زیر بار نرفته است. به گزارش ان‌بی‌سی‌نیوز، مخالفت بایدن با پیشنهاد دونالد ترامپ در حالی ابراز می‌شود که او هفته گذشته پس از مدت‌ها انتظار با انجام دو مناظره ریاست‌جمهوری در ماه سپتامبر و ژوئن موافقت کرد. با این حال پس از آنکه ترامپ در اظهارات جدیدی خواستار مناظره بیشتر با وی شد، کمپین انتخاباتی بایدن گفت، بایدن علاقه‌ای به مناظره بیشتر ندارد. یکی از مناظره‌های پیشنهادی از سوی شبکه‌های خبری ان‌بی‌سی‌نیوز و تله‌موندو بود. 
مورد دیگر برای مناظره معاون رئیس‌جمهور به میزبانی فاکس‌نیوز در دانشگاه ویرجینیا بود. دانشگاهی که اکثریت دانشجویانش را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند. ترامپ درباره دو مناظره پیشنهادی دیگر در شبکه اجتماعی‌اش موسوم به حقیقت از موافقت خود با مناظره‌های دیگر هم خبر داده و عنوان کرد آماده است با جوی «متقلب» مناظرات دیگری داشته باشد. گفته می‌شود ترامپ قصد دارد با انجام این مناظرات، رأی‌دهندگان لاتین و سیاهپوست را برای جلب آرای‌شان در انتخابات ریاست‌جمهوری متقاعد کند. با این حال، یکی از مقامات کمپین انتخاباتی بایدن عنوان کرد: بحث در مورد مناظره‌ها به پایان رسیده است. وی با اشاره به دو مناظره مورد تأیید بایدن گفته است، انجام مناظرات بیشتر بی‌فایده خواهد بود؛ موضوعی که با انتقاد کمپین انتخاباتی ترامپ همراه شد. دانیل آلوارز، سخنگوی کمپین انتخاباتی ترامپ با اشاره به اینکه رأی‌دهندگان اسپانیایی‌تبار مخاطب اصلی مناظره پیشنهادی از جانب ان‌بی‌سی‌نیوز و تله‌موندو هستند، گفت: مدیران بایدن از اینکه به وی اجازه دهند از سابقه فاجعه‌بارش در این مناظره دفاع کند، وحشت‌زده شده‌اند. ترامپ نیز ضمن موافقت با مناظره موردنظر گفته بود، مهم است جمهوریخواهان با جلب حمایت جامعه بزرگ اسپانیایی‌تبار امریکا که از سیاست‌های دوران ریاست‌جمهوری بایدن، ناراضی هستند، پیروز انتخابات شوند. ترامپ که بار‌ها بایدن را به بی‌کفایتی متهم کرده است، جمعه شب در جمع حامیانش در مینه‌سوتا گفت: «با احمق‌هایی که این کشور را اداره می‌کنند، افراد زیادی باقی نمی‌مانند، زیرا قدرت تسلیحات امروزی بسیار ترسناک است و به دلیل بی‌کفایتی بایدن ممکن است جنگ جهانی سوم آغاز شود.» به گزارش اسپوتنیک، ترامپ مدعی شد: «بایدن از نظر جسمی به قدر کافی صحیح و سالم نیست که بتواند در مناظره شرکت کند، بایدن باید پیش از مناظره تست مصرف مواد مخدر بدهد.» 
قرار است اولین مناظره ریاست‌جمهوری بایدن و ترامپ در تاریخ ۲۷ ژوئن برگزار شود و به دلیل شاخ و شانه کشیدن‌های دو طرف علیه همدیگر، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که مناظره‌های بین بایدن و ترامپ جنجالی‌تر از چهار سال پیش خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار